2009’un En’leri

2009 Otomotiv için değişimlerin yılı oldu: Otomobil segmenti Hyundai ile yeni bir lidere kavuştu, Fiat yükselişini sürdürerek Avrupa otoriteleri tarafından toplam pazar olarak tarif edilen (binek araç + hafif araç) pazarında Ford’u geçerek liderliğe yükseldi, Ford ise OSD (Otomotiv Sanayicileri Derneği) tarafından toplam pazar olarak tarif edilen ve ağır ticari araçları da kapsayan pazardaki geleneksel liderliğini sürdürdü. Toplam pazarımız krize rağmen %9.4, Otomobil segmentimiz ise %21 büyümeyi başardı. Peki bu resimde en çok kim kazandı, kim kaybetti? İşte size rakamlarla 2009’un kazanan ve kaybedenlerinin detaylı bir analizi.

Bu yazı daha çok rakam / tablo ağırlıklı olduğu için direkt olarak pdf versiyonu üzerinden okunmasını öneriyorum.

Reklamlar

Yayınlayan

Yalçın Arsan

Danışman. Koç. Mentor. Fikir ve yöntem üreticisi. Birey ve kurum geliştiricisi. Değişim tetikleyicisi. Görüş paylaşımcısı. Doğru sorgulayıcısı. Hoşgörü destekçisi. Dünyanın daha iyi bir yer olması için kendine de görev düştüğüne inanan bir idealist. Teknoloji, spor ve müzik düşkünü. "Nasıl yapalım?" sorusunun muhattabı.

Yanıt bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s